Italiaans luxe parfumhuis Xerjoff, opgericht in 2007 in Turijn door Sergio Momo en Dominique Salvo, is vermaard om zijn verfijnde parfums en schitterende flacons. Elke geur is met vakmanschap vervaardigd en onderstreept de luxe en exclusiviteit die het merk definieert. In korte tijd is Xerjoff uitgegroeid tot een parfumhuis van formaat en is verkrijgbaar in meer dan 120 markten wereldwijd.
Fotografie ©Eva van Kesteren
Ook in Nederland kan het merk al een tijd rekenen op een groeiende schare fans, maar om het globale succes te vieren werd Xerjoff op 27 juni 2024 op feestelijke wijze officieel geïntroduceerd aan de Nederlandse markt in de iconische Koepelkerk in Amsterdam. Onder de aanwezigen bevonden zich prominente gasten zoals Olcay Gulsen, Selma Omari, Winonah de Jong en meer. De avond werd spectaculair geopend met een gesprek tussen Xerjoff Benelux ambassadeur Amanda Rijff en CEO en founder Sergio Momo over de essentie van parfum als kunstvorm en de toekomst van het merk in de parfumindustrie.
“Parfum is emotie. Het is een krachtige vorm van non-verbale communicatie, die luid spreekt voordat je een woord hebt gezegd. Ik hou van hoe een Xerjoff parfum je kan meevoeren naar verre herinneringen, troost kan bieden als een kasjmieren deken, en je energie kan geven voor de dag die voor je ligt.”
– Xerjoff Benelux ambassadeur Amanda Rijff –
Een multisensoriële reis door de Xerjoff Universe
Om het rijke erfgoed en de vooruitstrevende visie van het Huis te vieren, werden zowel klassieke als moderne elementen met elkaar verweven tot een harmonieus geheel. Het evenement vond plaats in de Koepelkerk, een opmerkelijk voorbeeld van 17e-eeuws Nederlands classicisme. De karakteristieke ronde vorm en de indrukwekkende koepel van de kerk dienden als een onvergetelijk decor en werden voor één avond getransformeerd tot het Xerjoff Universe. Bij het betreden van dit Xerjoff Universe werden gasten direct begroet door een fotomuur van retro-tv-stapels met oude Xerjoff-campagnes – het eerste fotomoment van deze bijzondere avond. Vervolgens werden zij verder de ruimte ingetrokken door het indrukwekkende aanzicht van een 8-meter hoge, 360-graden projectie van Xerjoff’s iconische flacon.
The man himself: Oprichten en CEO van Xerjoff Sergio Momo
De avond was gewijd aan een unieke ervaring waarbij vijf iconische parfums werden ontdekt: Erba Pura, Alexandria II Anniversary, Naxos, Elle Anniversary en Newcleus. Elke geur werd gepresenteerd door een multi-sensoriële ervaring die de zintuigen op een bijzondere manier prikkelde. Het avontuur begon met een fascinerende projectie van de flacon, waarna een ultra realistische, door AI gecreëerde stem het karakter van het parfum tot leven bracht en zichzelf aan het publiek voorstelde. De geuren kwamen tot leven in de spectaculaire ruimte via geparfumeerde waaiers waarna matching bites de ervaring van elke geur verrijkten. Een indrukwekkende dansperformance, die live werd gefilmd en op de 360-graden projectie werd getoond, opzwepende muziek en cocktails – eveneens geïnspireerd door de collectie geuren van de avond – vervolmaakten deze heerlijke olfactorische trip naar het Xerjoff universum.
Over Xerjoff
Xerjoff is in 2007 opgericht door Sergio Momo en Dominique Salvo, met als doel de meest luxueuze materialen en ingrediënten te combineren om toonaangevende levensstijlen wereldwijd te verrijken. Door traditioneel vakmanschap te combineren met topkwaliteit ingrediënten en een hedendaagse artistieke visie, hebben zij collecties ontwikkeld die tot de meest verfijnde en unieke parfums van vandaag behoren.
Meer info: www.xerjoff.nl