De vernieuwde Audi R8 Coupé en Spyder treden in de voetsporen van de Audi R8 LMS GT3 en krijgen niet alleen een scherper, sportiever design (invloeden van Audi Ur-quattro), maar ook krachtigere motoren. Het hart van de Audi R8 is nog altijd zijn atmosferische, hoogtoerige V10, die ook beschikbaar zal zijn als V10 performance. Aanpassingen aan het onderstel staan garant voor nog meer stabiliteit en precisie. Bovendien zijn zowel de elektromechanische stuurbekrachtiging als de optionele Dynamic Steering aangescherpt voor een betere feedback. Afhankelijk van de gekozen motorisering zijn er nu drie aanvullende rijmodi beschikbaar: Dry, Wet en Snow. Dankzij de verbeterde Electronic Stabilization Control (ESC) heeft het topmodel van de Audi R8-reeks 1,5 meter minder afstand nodig om vanaf 100 km/u naar stilstand af te remmen. Wordt de remactie ingezet bij 200 km/u, dan is de remafstand zelfs tot 5 meter korter.
De nieuwe R8 wordt standaard geleverd met 19-inch lichtmetalen velgen. Ultralichte 20-inch exemplaren met een vijfspaaks V-design zijn optioneel. Klanten kunnen daarbij kiezen uit stalen remschijven en remschrijven van aluminium, die met koolstofvezel kunststof (CFRP) zijn versterkt. Er zijn – afhankelijk van de motorvariant – drie exterieurpakketten beschikbaar. Twee nieuwe kleuren zijn Kemora Gray en Ascari Blue. Via het Audi exclusive-programma kan de R8 verregaand gepersonaliseerd worden.