Voor maximale efficiency beschikt de 4.0 TFSI V8 over cilinderuitschakeling (cylinder on demand). De twee twin-scroll turbo’s liggen tussen de cilinderbanken; dankzij het korte inlaattraject reageert de motor ook bij lage toerentallen zeer direct op het gaspedaal. Het geluid van de V8 wordt versterkt door actuatoren in het uitlaatsysteem. Actieve motorsteunen minimaliseren de overdracht van trillingen op de carrosserie.
Klaar voor actie: overbrenging en onderstel
De achttraps tiptronic-automaat en quattro permanente vierwielaandrijving brengen de kracht van de 4.0 TFSI over op de weg. De Audi SQ7 en SQ8 beschikken standaard over adaptieve luchtvering sport en vierwielbesturing. Voor maximale precisie kan de bestuurder met Audi drive select kiezen uit tal van rijprogramma’s: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad en individual. De SQ7 en SQ8 zijn leverbaar met een sportdifferentieel, in combinatie met actieve rolstabilisatie. Dit beperkt het overhellen van de carrosserie in snelle bochten.
Fors geschoeid
De Audi SQ7 staat standaard op 20 inch velgen, optioneel is tot 22 inch mogelijk. De Audi SQ8 beschikt standaard over 21 inch velgen, 22 of 23 inch is optioneel mogelijk. De SQ7 en SQ8 hebben remschijven met een diameter van 400 mm aan de voorzijde, met zwartgelakte klauwen voorzien van S-logo’s. Keramische remschijven rondom met antraciet grijs uitgevoerde remklauwen zijn als optie te monteren. Beide Audi’s beschikken over nieuwe functies op het gebied van assistentie en connectiviteit, die de bediening van de auto vergemakkelijken en het comfort naar een nog hoger niveau stuwen.
Meer details, specificaties en prijzen van de Audi SQ7 en Audi SQ8 worden in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie bekendgemaakt.