De oprichters van de nieuwe online beauty destination The C of Cosmetics, misten het onafhankelijke advies in de off- en online beauty wereld. In winkels zetten adviseurs hun eigen ervaringen centraal en online worden klantreviews zelden gekoppeld aan beautyprofielen en bijzondere merken. Het is dus maar de vraag of een bepaald product ook voor jou de beste keuze is, of dat het beste product geadviseerd wordt. Door reviews van het eigen, door beauty bezeten team te verrijken met ervaringen van consumenten biedt The C een aantrekkelijk en inzichtelijk platform waar beautyfans met een vergelijkbaar profiel elkaar kunnen vinden en helpen.
Zo is The C of Cosmetics is er voor liefhebbers van mooie, actuele beautymerken met een originele achtergrond. Niche zoals het ooit bedoeld was. Voor wie zich in de regular beauty kanalen niet herkent, of erkend voelt. Voor wie onafhankelijk en eigenhandig wil ontdekken wat het beste bij jou past. En voor wie ervaringen, tips en adviezen wil delen.
Exclusief, mits inclusief
Culturele diversiteit vindt The C belangrijk en dat zie je terug in de collectie. Er wordt altijd gezocht naar the best of the best, maar ook naar een juiste balans. Ingrediënten en duurzaamheid (Green & Clean) zijn topics, maar voor The C zijn positiviteit en inclusiviteit leading.
Consciousness in de breedste zin van het woord.
De collectie, die voortdurend zal worden uitgebreid, bestaat uit nieuwe merken zoals ByNacht, Hæckels, Melyon, Muri Lelu en Proceanis, men’s grooming merken als Jaxon Lane, The Grey en Patricks én geliefde classics zoals ILIA Beauty, Loewe en Escentric Molecules. Sommige van deze merken zijn in Nederland exclusief bij The C verkrijgbaar.
COMMUNITY
De ambitie is een platform te bieden waar mensen en merken elkaar vinden. Om het perfecte product te vinden is er een interactieve tool ontwikkeld die niet alleen huidtype en het beoogde resultaat specificeert, maar waarin ook op actieve ingrediënten gezocht kan worden en uiteindelijk op ervaringen van je peers. Reviews worden namelijk gekoppeld aan persoonlijke beautyprofielen (onder meer huidtype, teint, haartype, leeftijd).
THE INCROWD
De members worden onderdeel van The InCrowd. Iedereen is welkom hieraan deel te nemen. The InCrowd members zijn echte insiders. Zij hebben een beauty profiel aangemaakt en op basis van dat profiel testen en reviewen zij producten die ze met regelmaat van The C krijgen opgestuurd. The InCrowd-members leveren zo waardevolle adviezen voor iedereen met eenzelfde beautyprofiel.
REWARDS
Een community bouwen doe je samen. Daarom heeft The C een puntensysteem ontwikkeld waarbij het schrijven van reviews, het kopen van producten en het aanmaken van een compleet beautyprofiel punten oplevert. Deze punten kunnen worden ingezet voor korting op aankopen of voor toegang tot masterclasses en events.
Shoppen en/of zelf een profiel aanmaken: THECOFCOSMETICS.COM