Na de lancering van de nieuwe Pilot’s Watch-collectie in april start IWC Schaffhausen nu een wereldwijde reclamecampagne gericht op de Big Pilot’s Watch. In de campagne is zevenvoudig FIA Formula One World Drivers’ Champion Lewis Hamilton te zien, die sinds 2013 een IWC-merkambassadeur is. De campagne volgt Hamiltons evolutie van ‘driver’ van de snelste auto’s naar een ‘driver of change’. Hamilton zet namelijk zijn talent en invloed in om mensen meer bewust te maken van sociale onrechtvaardigheden en om meer kansen te creëren voor mensen van diverse achtergronden. De verbluffende beelden zijn gemaakt door de Britse fotograaf Misan Harriman, die ook onderdeel is geworden van de wereldwijde IWC-familie als nieuwe merkambassadeur.
De nieuwe campagne van IWC koppelt Lewis Hamilton aan de Big Pilot’s Watch. Dat is niet voor niets: de twee hebben immers allebei een unieke status. De Big Pilot’s Watch werd voor het eerst geïntroduceerd op de luxemarkt in 2002 en is sindsdien geëvolueerd tot een modern design icoon en een manier om een uitgesproken mentaliteit uit te drukken. Het uurwerk vormt de perfecte keuze voor culturele makers, gedurfde ondernemers en mensen met een eigen visie. Hamilton past perfect in dit rijtje. Als atleet verbrak hij keer op keer records binnen zijn sport om daarna uit te groeien tot een ‘driver of change’. Hij gebruikt zijn platform steeds vaker om zich uit te spreken over maatschappelijke vraagstukken, waaronder vraagstukken op het gebied van diversiteit binnen zijn sporttak. In de campagne draagt Hamilton meerdere uurwerken uit de nieuwe collectie: de Big Pilot’s Watch 43, de Big Pilot’s Watch TOP GUN ‘Mojave Desert’-editie, Big Pilot’s Watch Perpetual Calendar en de Pilot’s Watch Chronograph 41.
‘Lewis Hamilton is de perfecte keuze om het unieke karakter uit te drukken dat de Big Pilot’s Watch belichaamt. Hij is niet alleen een opmerkelijke atleet maar ook een veelzijdige persoonlijkheid gedreven door passie en doelen, die zijn platform gebruikt om zich uit te spreken. Lewis verdient ons diepste respect voor zijn prestaties, niet alleen op het circuit, maar ook als iemand die zorgt voor verandering; een driver of change. Wij streven er als bedrijf ook naar om een meer inclusieve organisatie te worden in lijn met onze voortdurende inzet voor duurzaamheid en verantwoordelijkheid. We zijn er dan ook trots op om samen te werken met Lewis die deze waarden belichaamt in deze nieuwe campagne,’ legt Franziska Gsell uit, Chief Marketing Officer van IWC Schaffhausen.
Misan Harriman wordt nieuwe merkambassadeur
De campagnebeelden zijn gemaakt door gerenommeerde fotograaf Misan Harrisman. Geboren in Niger groeide Harriman op in het Verenigd Koninkrijk. Onlangs schreef hij geschiedenis door de eerste zwarte persoon te zijn die voor de Britse Vogue (dat inmiddels 104 jaar bestaat) de cover van het septembernummer maakt. Volledig autodidact heeft hij veel recente bepalende momenten gedocumenteerd in de recente geschiedenis en staat hij bekend om zijn unieke verhalende stijl. IWC is verheugd aan te kondigen dat: Harriman zal toetreden tot zijn kring van merkambassadeurs. De Britse fotograaf verschijnt ook in IWC’s digital Big Pilot’s Watch-campagne. In een korte video beschikbaar op de digitale kanalen van het merk praat hij over mijlpalen in zijn carrière en zijn liefde voor de Big Pilot’s Watch. IWC heeft ook een gesprek online gezet tussen Harriman en Hamilton. Hierin praten ze over de geweldige carrière van de Formule 1- coureur, zijn passie voor mode en muziek en zijn rol als sociaal activist.