Polestar heeft in Nederland de tweeduizendste Polestar 2 afgeleverd. De in Snow uitgevoerde electric performance fastback is geconfigureerd met het Performance Pack en een WeaveTech veganistisch interieur*.
De Polestar 2 heeft een aandrijflijn die bestaat uit twee elektrische motoren: een op de vooras en een op de achteras. Samen leveren ze 300 kW/408 pk en 660 Nm. De vierwielaandrijving zorgt tijdens actieve ritten voor een indrukwekkende stabiliteit en een solide rijgedrag onder natte of winterse omstandigheden. De Polestar 2 heeft een 78kWh sterke accu voor een maximaal rijbereik van 470 kilometer (WLTP).
Sportieve en praktische gezinsauto
De Polestar 2 biedt meer dan alleen indrukwekkende specificaties. Zowel in het dagelijkse verkeer als tijdens langere trips bewijst hij zich als sportieve én praktische gezinsauto met ruimte voor vijf personen en bagage. Onder de achterklep schuilt een flinke laadruimte van 405 liter, voorin bevindt zich een extra bagageruimte van 35 liter. De ‘2’ is er ook met een elektrisch inklapbare trekhaak. Het toegestane, geremde aanhanggewicht van 1.500 kilogram is het hoogste binnen dit segment van elektrische auto’s.
Standaard zeer rijk uitgerust
Het nieuwste model van Polestar staat bol van de hightech technologie. De Polestar 2 is bijvoorbeeld de eerste auto ter wereld met een geïntegreerd Android-infotainmentsysteem dat toegang biedt tot diensten als Google Assistant, Google Maps en Google Playstore, en eenvoudig te bedienen is via geavanceerde voice control of het 11 inch grote touchscreen. De standaard zeer rijk uitgeruste Polestar 2 is er vanaf € 59.800. Hij is onder meer leverbaar met een Performance Pack, dat voor nog betere rijeigenschappen zorgt. Het pakket bevat onder andere speciale schokdempers van het Zweedse merk Öhlins, Brembo-remmen, gesmede 20 inch velgen en stylingdetails in Swedish Gold.
4 Spaces
Polestar maakt grote stappen in Nederland. Het elektrische performance merk uit Zweden heeft deze zomer niet alleen de gewilde Polestar 2 gelanceerd, maar ook 4 Spaces geopend waar het Nederlandse publiek het merk en de modellen op een unieke manier kan ervaren.
Polestar wil met zijn digital-first aanpak het gezicht van automotive retail veranderen. De Spaces van Polestar spelen daarbij een belangrijke rol. In de Polestar Spaces kunnen consumenten zich onderdompelen in het merk en alles te weten komen over de Polestar 1 en 2. Natuurlijk zijn de auto’s er zelf aanwezig voor een proefrit en zijn ze ook te ervaren via interactieve displays met touchscreens en Varjo-virtual reality die de resolutie van het menselijk oog evenaart. En met vragen kunnen bezoekers terecht bij de Polestar Specialisten: experts die consumenten écht in contact brengen met de filosofie en de producten van het merk en die niet op commissiebasis werken. Wanneer klanten eenmaal hun perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kunnen ze deze online bestellen. Waar en wanneer het hen uitkomt.
De 4 Spaces bevinden zich op a-locaties in Nederland, waaronder de Meent in Rotterdam en de Nieuwe Emmasingel in Eindhoven. Consumenten kunnen daarnaast terecht in de twee pop-up Spaces in het Stadshart van Amstelveen en de Westfield Mall of The Netherlands (Leidschendam) totdat Polestar begin volgend jaar volwaardige Spaces in die regio’s opent.
*Om privacy-redenen is de Polestar 2 op de foto’s een demo van Polestar Nederland met dezelfde specificaties als die van het 2.000ste exemplaar dat aan de klant is geleverd.