Het langverwachte tweede ADE Golf Tournament vindt op vrijdag 20 oktober plaats op The International, een van de beste golfbanen in Nederland. ADE Golf vindt plaats tijdens het Amsterdam Dance Event waarvoor (dance) music professionals uit de hele wereld naar Amsterdam afreizen. Voortbouwend op het succes van het eerste evenement nodigen organisatoren Marc Wesseling en Eric Keijer artiesten, boekingsagenten, promotors en liefhebbers uit de wereld van muziek, entertainment en media uit voor een dag van ontspanning, netwerken en een vriendschappelijke competitie. Organisaties die willen deelnemen, kunnen zich hier inschrijven.
‘ADE Golf is meer dan een golfuitje; het is een minifestival op de greens. Terwijl deelnemers zich een weg banen over de golfcourse, kunnen ze genieten van lekker eten, cocktails en de beats van gerenommeerde DJ’s, allemaal strategisch geplaatst rondom de 18 holes. Dit alles zorgt ervoor dat de dag evenveel draait om het bevorderen van contacten en het opbouwen van relaties als om golfen en entertainment.’
– Eric Keijer –
De dagen dat golf werd beschouwd als een exclusieve “old boys club” zijn voorbij. Golf is een van de snelst groeiende sporten en trends mede doordat de street culture het heeft omarmd; van Stephen Curry tot DJ Khaled: allemaal staan ze bijna dagelijks op de green. ADE Golf haakt hierop in en bedient deze hele nieuwe doelgroep met een uniek toernooi concept waarbij onder andere een Porsche Taycan te winnen valt met een hole-in-one.
‘Met het ADE Golf Tournament willen we golf op een andere manier benaderen; met meer ruimte voor entertainment, los van het traditionele stoffige imago. Tijdens het toernooi zal het clubhuis veranderen in een club setting die past bij ADE. Daarnaast kunnen nieuwkomers deelnemen aan clinics op de driving range, wat zorgt voor een inclusieve en toegankelijke omgeving.
– Marc Wesseling –
Spectaculaire prijzenpot met onder meer een gloednieuwe Porsche Taycan
Deelnemers aan het toernooi worden verwend met een reeks ongelooflijke prijzen die de competitie naar een heel nieuw niveau tillen. Stel je eens voor hoe spannend het is om weg te rijden in je eigen gloednieuwe Porsche Taycan – deze luxe elektrische droomwagen wordt een realiteit voor degenen die de opmerkelijke prestatie leveren om een hole-in-one te slaan. Maar dit sponsorship met Porsche Centrum Amsterdam is nog niet alles.
Pernod-Ricard is prominent aanwezig op het evenement met een cocktailbar en een intrigerende twist; test je precisie en win een prijs door “closest-to-the-bottle” te spelen op de Absolut (Vodka) hole. Samsung levert de schermen en leaderboards voor de live feed van de hole-in-one competition. Nike zal niet alleen alle deelnemers voorzien van passende golf tenues, maar ook exclusieve prijzen weggeven. Cobra Golf introduceerteen spannende dimensie met de wedstrijd “The Longest Drive”, waarbij deelnemers de kans krijgen een prijs te pakken voor hun krachtige swings. Bovendien biedt Cobra Golf fitting-sessies en trainingsmogelijkheden op de driving range, zodat alle golfliefhebbers van elk niveau kunnen genieten van dit unieke evenement.
De samenwerking tussen ADE Golf en het populaire Hypebeast/Hypegolf platform, met maar liefst 58 miljoen maandelijkse bezoekers, zorgt voor een enorm online bereik van het evenement en presenteert deelnemers en hun merken op een wereldwijd podium.
Tevens zal het toernooi aandacht vragen voor de non-profit organisatie OnlyFriends. Only Friends is een sportvereniging voor jongeren en kinderen met een beperking.
All-inclusive pakket
Voor het ultieme gemak biedt het toernooi een all-inclusive flights per 4 personen, zodat deelnemers zich kunnen concentreren op het spel en de ervaring zonder zich zorgen te hoeven maken over extra kosten voor eten, drinken of zogenaamde green fees. Deelnemende teams spelen Texas Scramble aka “Best Ball” waardoor de gehele flight als team samen speelt tegen alle andere deelnemende teams. Ook is er een zogenoemde shotgun start, waarbij iedereen gelijktijdig start op verschillende holes.
Ga naar ade-golf.com voor meer informatie.