Qatar Airways heeft zijn veiligheidsmaatregelen aan boord verder uitgebreid voor passagiers en cabinepersoneel. De luchtvaartmaatschappij voert een aantal wijzigingen door aan boord van het vliegtuig, waaronder de introductie van persoonlijk beschermingsmateriaal (PBM) voor het cabinepersoneel en een aangepaste service die de interactie tussen de passagiers en de bemanning vermindert. Het cabinepersoneel draagt al een aantal weken PBM tijdens de vluchten, waaronder handschoenen en mondkapjes.
Het cabinepersoneel draagt het PBM-pak over de uniformen, naast een veiligheidsbril, handschoenen en een mondkapje om de klanten nog meer gerust te stellen, bovenop de verbeterde hygiënische maatregelen die al van kracht zijn. De luchtvaartmaatschappij verplicht passagiers om vanaf maandag 25 mei een mondkapje te dragen aan boord en raadt hen aan een eigen mondkapje mee te brengen met het oog op de juiste maat en het beste comfort.
Qatar Airways heeft nog andere bijkomende gezondheids- en veiligheidsmaatregelen ingevoerd aan boord van haar vluchten. Zo worden de maaltijden in Business Class geserveerd op een dienblad in plaats van onmiddellijk op tafel, en wordt de passagiers een setje bestek aangeboden in plaats van het bestek apart neer te leggen, om het contact tussen de bemanning en de passagiers te beperken. In Economy Class worden alle maaltijden en het bestek zoals gebruikelijk verzegeld geserveerd. Daarnaast worden grote flessen handdesinfecteermiddel in de cabines geplaatst, ter beschikking van zowel het cabinepersoneel als de passagiers. Ook zijn alle sociale ruimtes aan boord van het vliegtuig afgesloten om social distancing te respecteren.
Passagiers die in Business Class reizen, kunnen gebruik maken van de verhoogde privacy die de Qsuite biedt met inklapbare panelen voor meer privacy en volledig sluitende deuren waardoor een echt privé-compartiment ontstaat. Passagiers kunnen ook kiezen voor de ‘Do Not Disturb (DND)’ indicator in hun privé-suite, als ze hun interactie met het cabinepersoneel willen beperken.