Ter ere van het 90-jarige jubileum van het gerenommeerde internationale designmerk Molteni&C, werden een dag voor de aanvang van meubelbeurs Salone del Mobile Milano 2024, de Molteni&C Flagship Store Days georganiseerd. Dit evenement vond plaats op het hoofdkantoor in Giussano, net buiten Milaan.
Tijdens dit bijzondere evenement, waarbij de familie Molteni en managers van 95 wereldwijde Flagship Stores aanwezig waren, werden Robine Talboom en Ernst Faber bekroond met de prestigieuze 360 Marketing Experience Award. Deze onderscheiding benadrukt hun uitzonderlijke bijdragen aan de Nederlandse Molteni&C Flagship Store, gelegen in het penthouse van het iconische gebouw Valley aan de Amsterdamse Zuidas, onderdeel van Co van der Horst.
De projecten waarvoor de award is toegekend zijn onder meer:
• 360° activatie VOGUE – print, digitaal en event
• Influencerreis naar de Molteni&C- fabriek in Milaan
• Integratie van gastrobar Green in de Flagship Store, een innovatief concept dat design en gastronomie samenbrengt
Over Molteni
Angelo Molteni startte in 1934 op z’n tweeëntwintigste zijn gelijknamige bedrijf in de regio Brianza, wat van origine een echt meubeldistrict is en waar vele grote Italiaanse designmerken, zoals Baxter en Flexform, hun oorsprong vonden. Eind jaren ’40 had Molteni&C al meer dan zestig mensen in dienst en ontwikkelde het zich in rap tempo van atelier naar fabriek. Vervolgens sloot hij zich aan bij een groep toonaangevende ondernemers, die in 1961 samen de eerste editie van Salone del Mobile organiseerden. Het merk werd toen al geroemd om zijn brede visie, zijn eerlijke werkwijze, de continue hoge kwaliteit en de samenwerkingen met toonaangevende ontwerpers, zoals Gio Ponti. Molteni&C geniet internationale bekendheid, met maar liefst zeshonderd winkels wereldwijd en de Belgische topontwerper Vincent van Duysen als Creative Director. De huidige collectie bestaat uit design meubilair en uit modulaire kastsystemen, die zowel in woonruimtes als in een garderobe zijn toe te passen.
Over Robine Talboom
Robine Talboom heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd in marketing en communicatie binnen het luxesegment, met meer dan tien jaar ervaring bij vooraanstaande bedrijven. Als Marketing & Communicatie Manager bij Co van der Horst, waar ze sinds vier jaar werkzaam is, leidt ze de marketing- en communicatieactiviteiten voor de multibrand showroom in Amstelveen. Haar expertise strekt zich uit tot digitale marketing, evenementenbeheer en grafisch ontwerp. Daarnaast coördineert ze de lokale marketing voor Molteni&C Flagship Store en Flexform Flagship Store in Amsterdam. Met haar veelzijdige vaardigheden en streven naar uitmuntendheid, levert ze meetbare resultaten en versterkt ze de merkwaarde, wat haar bewezen staat van succes en innovatie onderstreept.
Over Ernst Faber
Ernst Faber, als International Sales Manager & Head of Co Development bij Co van der Horst, speelt al vier jaar een cruciale rol bij strategische initiatieven en nieuwe zakelijke ontwikkelingen. Hij overziet het Flagship Store management bij Molteni&C Amsterdam en Flexform Amsterdam en is betrokken bij de ontwikkeling van commercieel vastgoed. Voordat Ernst bij Co van der Horst kwam, was hij (Sales) Manager bij o.a. Minotti London, waar hij met diverse grote namen in de designwereld aan internationale projecten werkte. Zijn tijd in Londen heeft hem een schat aan ervaring en inzicht opgeleverd, waardoor hij nu actief betrokken is bij het ontwikkelen van (turn-key) hoogwaardige nieuwbouwprojecten in Nederland.
Over Co van der Horst
Co van der Horst is een vooraanstaande naam in de wereld van luxe interieurdesign, met een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1905. In de multibrand showroom van 10.000m2 biedt Co van der Horst niet alleen een uitgebreide selectie van hoogwaardige meubels, verlichting, interieurtextiel, accessoires en interieurontwerpdiensten, maar ook een B2B service voor zakelijke klanten. Co van der Horst opende in 2017 Flexform Flagship Store en in juni 2022 Molteni&C Flagship Store op de Zuidas in Amsterdam.