CUPRA viert zijn 4e verjaardag en grijpt die gelegenheid aan om een ambitieuze visie voor het komende jaar te presenteren: CUPRA2. Het merk kondige niet alleen twee nieuwe modellen aan die het gamma gaan versterken, maar presenteerde CUPRA tevens Metahype, een nieuw samenwerkingsplatform in de metaverse.
Uitbreiding CUPRA line-up
CUPRA gaat twee nieuwe modellen lanceren. Dit nieuws volgt na de aankondiging van vorig jaar dat de CUPRA Tavascan – na de Born de tweede 100% elektrische auto van het merk – in 2024 op de markt komt, een jaar later gevolgd door een eveneens elektrische model geïnspireerd op de UrbanRebel.
Metahype: next-level CUPRA-emotie
Emotie vormt de kern van het merk CUPRA, en later dit jaar krijgt die emotie een geheel nieuwe lading wanneer het merk de metaverse betreedt. De metaverse is een virtuele wereld die alle andere virtuele deelwerelden met elkaar verbindt en waarin gebruikers cross-platform hun activiteiten kunnen ontplooien. De CUPRA-hub op Metahype – onderdeel van de metaverse – is CUPRA’s interpretatie van dit nieuwe universum. Het is een samenwerkingsruimte waar merken, start-ups en contentmakers de ruimte krijgen voor een breed scala aan evenementen en ervaringen, om cultuur te creëren en te delen. Met het debuut van CUPRA in de metaverse wil CUPRA bewijzen dat het een merk is dat verder gaat dan de grenzen van de auto-industrie.
Binnen Metahype draait het om samenwerking. Dat betekent dat CUPRA gaat samenwerken met partners uit uiteenlopende vakgebieden om nieuwe generaties te inspireren, te beginnen met merken uit de wereld van de muziek- en entertainmentindustrie, zoals Primavera Sound en UBEAT. In gesprek met de wereldwijd erkende futurist en Chief Metaverse Officer Cathy Hackl onthulde Griffiths dat merken en individuen binnen Metahype artistiek materiaal als NFT’s (Non-Fungible Tokens, oftewel niet-inwisselbare en onvervangbare digitale eigendomscertificaten) kunnen presenteren, digitale en fysieke producten kunnen weergeven en content kunnen streamen.
CUPRA2 Experience: racen als nooit tevoren
Naast Metahype had CUPRA nog een cadeautje in petto. Het merk blikte vandaag vooruit op een vernieuwend raceconcept, dat de fysieke en virtuele werelden met elkaar combineert. Op basis van de volledig elektrische UrbanRebel wordt met CUPRA2 Experience een unieke race-ervaring geboden, waarbij wat je rijdt echt is, maar wat je ziet virtueel is. Vooruitlopend op de lancering van de CUPRA2 Experience veilt CUPRA zijn eerste NFT van de UrbanRebel. De winnende bieder krijgt de mogelijkheid om één van de eerste coureurs van de CUPRA2 Experience te worden.
Over CUPRA
Het sportieve Spaanse automerk focust met plug-in hybride en volledig elektrisch aangedreven auto’s op krachtige, geëlektrificeerde prestaties en rijplezier. Daarmee is CUPRA een merk voor autoliefhebbers die bovendien veel waarde hechten aan design uit Barcelona. De oriëntatie en aanschaf van een nieuwe CUPRA verloopt in Nederland geheel online ondersteund door enkele CUPRA Garages waar de modellen en het merk ook fysiek te beleven zijn. Meer weten? Klik hier.
Meer lezen over elektrisch aangedreven auto’s? Klik hier.