Lacoste, waarvan de geschiedenis verweven is met die van de sport, brengt hulde aan voorgaande Olympische Spelen en demonstreert de iconische status van het merk met de lancering van de nieuwe “Paris 1924” collectie. Deze lijn, bestaande uit acht verschillende stukken, viert de legendarische Olympische Spelen die 100 jaar geleden het hart van Parijs veroverden. Het is de zesde ‘Olympic Heritage’ collectie die is gecreëerd onder de licentieovereenkomst met het Internationaal Olympisch Comité.
Met deze nieuwe exclusieve collectie herinterpreteert Lacoste het grafische erfgoed van het historische evenement uit 1924 en voegt vintage kenmerken toe aan een gevarieerd aanbod van iconische kleding en accessoires. Van het essentiële poloshirt tot de pet en het waterdichte jack, elk stuk staat voor sportiviteit en Franse elegantie. Deze capsule collectie weerspiegelt perfect de gedeelde waarden van het merk Crocodile en het Olympisch erfgoed, waaronder moed, fair play en authenticiteit.
De collectie “Paris 1924” is ontworpen voor alle generaties en kan online worden ontdekt via de webshop van Lacoste en in de Olympic Shop. De collectie is ook verkrijgbaar in de Lacoste Arena, de flagship store van het merk in het hart van de Champs-Elysées, en in de Marais-boetiek in Parijs, in de rue Vieille du Temple, in een ruimte met de kleuren van “Parijs 1924” als thema. Alle Lacoste winkels in de regio Parijs en in de gaststeden van de evenementen zullen ook stukken uit deze unieke collectie hebben. Tot slot zal een exclusieve ‘Paris 1924’ pop-up store zijn deuren openen op 1 augustus voor een maand op Charles de Gaulle Airport, Terminal 2E, Gate M.
Alle Olympische merchandising programma’s zijn te koop via de Olympic Shop (shop.olympics.com).