Philos, heeft haar eerste winkel geopend aan de Spiegelgracht 21, te Amsterdam waar de eerste ‘Running Armor’ collectie en de ‘Philos Athena’ hardloopschoen te koop zullen zijn. Een head-to-toe totaalervaring voor vrouwelijke hardlopers die op zoek zijn naar zowel prestaties als esthetiek. Hoewel Philos aanvankelijk als een merk voor mannen werd bedacht, inspireerden vrouwelijke hardlopers, waaronder Philos mede-oprichter Sophie Nordenhed, de beslissing om vrouwen op de eerste plaats te zetten. Philos bouwt aan een gemeenschap waarin vrouwen elkaar inspireren, ondersteunen en de kracht van samen lopen ervaren. De ‘Running Armor’ collectie en ‘Philos Athena’ hardloopschoen zijn ontworpen voor prestaties, comfort en esthetiek, om vrouwelijke hardlopers een zelfverzekerd gevoel te geven.
Philos Running Armor
Philos Running Armor is een collectie die is ontworpen voor het vrouwelijke lichaam, ontworpen om te vormen, flatteren en presteren. De kleding wordt vervaardigd in Portugal en wordt gemaakt van hoogwaardige technische stoffen waaronder gerecycled nylon en elastiek uit Zuid-Frankrijk. De combinatie van geavanceerde technologie en verfijnde esthetiek zorgt ervoor dat Philos Running Armor perfect aansluit op de behoeften van hardlopers.
De schoen die met je meebeweegt
De ‘Philos Athena’ hardloopschoen, geproduceerd in Italië, is een toonbeeld van innovatie. De schoen heeft geen veters, maar klittenband voor extra gebruiksgemak. Het bovenwerk bestaat uit een unieke mix van natuurlijk en elastisch linnen, wat zorgt voor flexibiliteit en ademend vermogen. Door dit 360º handgebreide bovenstuk, past de schoen zich aan elke stap aan en bevordert het de circulatie. Bovendien is de schoen volledig wasmachine bestendig.
“Hardlopen is veel meer dan een fysieke activiteit. Het is een oude, natuurlijke en intuïtieve vorm van menselijke expressie. Ik wilde een merk creëren dat deze diepere, meer betekenisvolle kant van hardlopen omarmt” Greg Rosborough, mede-oprichter van Philos.
Het ontstaan
Mede-oprichter en creatief directeur Greg Rosborough was een succesvol modeontwerper in New York, maar vond tijdens de pandemie hernieuwde balans in Amsterdam. Uit zijn passie voor hardlopen en een vroege ochtendrun in het oude Panatheniac Stadium in Athene, kwam idee voor Philos voort: een merk dat hardlopen benadert als een eeuwenoude en universele expressie, niet als een jacht naar winst of persoonlijke records. Gesteund door medeoprichter en strateeg Sophie Nordenhed, kreeg Philos verdere vorm. Sophie, een marathonloper met een achtergrond in community-building, voelde vanuit haar eigen ervaring de behoefte om hardlopen te benaderen als meer dan alleen een sport: ‘Tijdens de training voor mijn eerste marathon startte ik een hardloopgroep die uitgroeide tot een van de grootste in Europa. Al snel ontdekte ik dat hardlopen meer is dan alleen sport; het is een manier om met jezelf en anderen te verbinden.’