Mercedes-Benz en de Amerikaanse JDS Development Group zijn gestart met de verkoop voor de tweede woontoren van Mercedes-Benz Places in Miami. Met een oppervlakte van meer dan 2,5 miljoen vierkante voet is Mercedes-Benz Places in Miami niet alleen het eerste vastgoedproject van het merk in de VS maar ook een van de grootste die momenteel in aanbouw is in Florida.



Nadat de eerste verkooprelease voor Tower 1 begin 2024 van start is gegaan, werden er in slechts vier dagen tijd honderd woningen verkocht. Terwijl het 67 verdiepingen tellende gebouw vorm krijgt, kunnen geïnteresseerden in de Sales Gallery het interieurdesign van de residentiële suites bekijken. Er is ook een eerste glimp te zien van de Silver Arrow Lounge. Deze alleen voor bewoners toegankelijke ruimte op het dak beschikt over een zwembad van 16 meter, een groot zonneterras en een esthetiek die is geïnspireerd op de klassieke Mercedes-Benz ‘Silberpfeile’ racewagens. De Sales Gallery is een representatie van de essentie van dit opvallende project en heeft dan ook een ultramodern design in combinatie met bijzonder hoogwaardige materialen en een ongekende aandacht voor detail.

CEO of Mercedes-Benz Customer Solutions, Eva Wiese at the press conference in Miami.
“Met de bouw van Mercedes-Benz Places in Miami leggen we de basis voor een van de meest ambitieuze en innovatieve woonprojecten in Florida. Samen met onze partner JDS Development Group realiseren we een indrukwekkende architectuur die onmiskenbaar Mercedes-Benz is en die een ongeëvenaarde community-ervaring gaat bieden.”
Eva Wiese, Hoofd Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH
De omgeving van het woonproject in Southside Park wordt geheel opnieuw vormgegeven door de gerenommeerde landschapsarchitecten van Field Operations. Topografische contouren en wandelpaden slingeren door een bladerdak van bomen en inheemse vegetatie en leiden naar multifunctionele speeltuinen, padel- en basketbalvelden, groene ruimtes en het aangrenzende Underline Park-systeem.


De toren zal worden omgeven door groen
Modern design wekt verlangen op en creëert nieuwe maatstaven
De opvallende kubusvormige toren, met gestapelde en verschoven volumes, is vormgegeven volgens de esthetiek van het merk Mercedes-Benz. Het design combineert traditioneel vakmanschap met geavanceerde technologie, met als doel om nieuwe maatstaven te creëren op het gebied van precisie en kwaliteit.
“De architectuur van Mercedes-Benz Places in Miami weerspiegelt de tijdloze traditie van onze designfilosofie van sensuele puurheid en geeft luxe wonen opnieuw vorm. We brengen onze expertise op het gebied van autodesign over naar de architectuur en maken daarmee een krachtig en tijdloos statement. Het creëren van zo’n mijlpaal in een iconische stad als Miami is een unieke kans en een eer om te doen. Het eindresultaat is een gedurfd statement in het moderne stedelijke leven in een van de meest opwindende steden ter wereld.”
Gorden Wagener, Chief Design Officer bij Mercedes-Benz Group AG
Tot de opvallende details behoort onder meer de privé Porte Cochère, die een toegangspoort vormt tot een verfijnd ingerichte lobby die comfort op het hoogste niveau biedt. Mercedes-Benz Design creëert samen met SHoP Architects en Woods Bagot een uiterst moderne leefomgeving. Zo hebben de woningen ramen van vloer tot plafond van wel 3 meter hoog en op maat gemaakte keukens en badkamers.

Mercedes-Benz Places vormt een visionaire benadering van wonen in de stad
De samenwerking tussen Mercedes-Benz Places en JDS in Miami levert een holistische, intelligente stedelijke woonervaring op. Het project in Miami omvat ongeveer 800 appartementen, variërend van studio’s tot driekamerappartementen. De bewoners kunnen genieten van een spectaculair uitzicht op Miami, Biscayne Bay en de Atlantische Oceaan.
“We zijn verheugd om de tweede toren van Mercedes-Benz Places in Miami te lanceren – de internationale vraag en verkoop tot nu toe zijn buitengewoon positief. Het is een voorrecht om met Mercedes-Benz samen te werken aan een compleet nieuwe leefomgeving voor de toekomst waarin design hoog in het vaandel staat en die wordt gerealiseerd met behulp van duurzame bouwmethoden. Mercedes-Benz Places Miami gaat de skyline van Brickell veranderen en een geheel nieuwe wijk creëren in een van de meest opwindende vastgoedmarkten ter wereld.”
Michael Stern, oprichter en CEO van JDS Development Group
Het project Mercedes-Benz Places in Miami gaat ruimtes, diensten en experiences bieden die het gangbare overstijgen. Er wordt meer dan 130.000 vierkante voet aan voorzieningen en horecaruimte gerealiseerd. Daarnaast is er nog eens 250.000 vierkante voet aan onder andere high-end kantoorruimte, gezondheids- en fitnessfaciliteiten beschikbaar. In het complex bevindt zich ook een hotel met 174 kamers. Er komen ook ruimtes beschikbaar voor EV-laadpunten, het delen van fietsen en scooters, valet parking en ‘house cars’ (auto’s van het huis).

Thuisentertainment aangeboden in een eigentijdse bioscoop.

De receptielobby van Mercedes-Benz Places in Miami belichaamt het kernthema “Tijdloos design, geïnspireerd door Miami”.
Geselecteerde media acties
2 items geselecteerdWissen
Een nieuwe galerij aanmaken
De visionaire toren maakt deel uit van de Mercedes-Benz licentieactiviteiten van Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH en wordt ontwikkeld door JDS Development Group. Er worden geavanceerde mobiele en digitale oplossingen ontwikkeld in samenwerking met ReWyre, een toonaangevend technologieplatform voor commercieel vastgoed. De geschatte ingebruikname is gepland voor 2027.
Net als bij Fase 1 wordt de verkoop van Fase 2 geleid door SERHANT, een Amerikaans multidimensionaal vastgoed- en mediabedrijf dat zich richt op het herinrichten van wijken voor de toekomst.
Meer informatie over Mercedes-Benz Places in Miami is hier te vinden,